Topp 10

Listor är tydligen vanligt i Bloggar. Eftersom att jag tillhör en novis del av bloggkåren med väldigt lite trender, naket, kändisbilder eller andra fashionabla bloggattributer tänkte jag i alla fall bjuda på en lista.

 

Intressanta betraktelser hitintills på Island

 




 

  1. Ägglukten, det har blivit lite av en vanesak att lukta som ett nytvättat ägg här på Island, kommer troligtvis att kännas tomt utan svaveldoften hemma.

  2. Haskóli Ìslands förklaring till mina tre av fem uteblivna kurser: ”Jaoo, hemsidan är nog inte uppdaterad”(punkt)

  3. Badhusets übercoola centrifug för badkläder: Släng ned dina äckligt blöta badkläder i tio sekunder och slunga ur vattnet på plats i omklädningsrummet. Grymt bra idé, hem kommer nämligen redan halvtorra badkläder

  4. Skýr med bananasplit smak : Islands underbara yoghurt med banan och chokladsmak. Fantastisk smakkreation enligt mig!

  5. Säpo professorn : Skickar ut hela klassen på en kafferast innan vi ska skriva en ”liten quiz”. Hon hälsar oss välkomna tillbaka en halvtimme senare med fem A4 flervalsfrågor och en riggad videokamera. Filmen granskas senare av henne personligen för att undvika fusk.

  6. Marie's Landlord: På Island är det viktigt att känna rätt personer, tack vare Marie's Landlord läser vi numera Project Management på engelska. Från totalt omöjligt till fullt möjligt på mindre än tolv timmar!

  7. Skolans gym: 250 kronor för en termins medlemskap, helt i min smak!

  8. Marknadsföringsmannen: Full bankman förordar sin ännu fullare kollega: Du borde satsa på den där mannen: ”Han är medelålders, desperat, har två stora bilar och fem hästar.”

  9. Baguettestället utanför mitt hem: Här är det frågan om överlevnad. Eftersom att min egen mat låses in av farbror Frälsis kl 23 känner jag ren kärlek till detta matställe.

  10. Italienaren på mitt Guesthouse:” Jaha, du pluggar business? Du kommer att bli rik, utan man, hänsynslös och... tom”







Kommentarer
Postat av: Sara Lu

Hej Family!

Du ser ut att ha det bra. Här är allt fint och allt rullar på i skolan.

Ville bara meddela att jag får skratta när jag läser din blogg. Grymt rolig!

Kram

/S

2010-10-01 @ 21:09:54
Postat av: Emelie L

Hej Saris! Åh, vad kul att höra från dig! Hoppas att du håller ställningarna därhemma i bibblan när vi andra är på flykt :). Tack, vad roligt att du gillar den. Island serverar liksom en massa roliga saker att skriva om hela tiden. Många kramar

2010-10-02 @ 11:14:49
Postat av: Sära

Hahaha, brillant lista! Älskar punkt 2,3, 8 och 10!! Saknar dig älsklings-Emelie! Puss puss

2010-10-03 @ 21:11:10
Postat av: Emelie

Men Sæææris!! Saknar dig med!! Lycka till i Skottland nu! Jag hæller alla tummar pæ dig! Puss

2010-10-05 @ 12:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0