Hur man hushåller med snåla resurser på Island

Studentlivet är kul men fattigt ibland. Studenter i allmänhet inkluderat mig själv söker ofta billigast möjliga alternativ oavsett vad saken gäller, billigt = bra. Kan finnas ett och annat undantag när jag bedriver dumdristig men rolig nätshopping på asos.com. Annars är det över lag billiga alternativ som gäller. Därför har jag dragit ett tveksamt budgetkort just nu för att lösa bostadsfrågan.

 

 

Isländska frälsningsarmén / Guesthouse

 

 

Igår hade vi inflyttningsfest för mig och Theresa men inte på mitt Guesthouse som ni kanske förstår...

 

Ordet ekonomi betyder att hushålla med snåla resurser. Hur mycket inredningsprylar kan man åstadkomma för 100 spänn? Jo- en fondvägg (av presentpapper), två bilder på islandshästar, en parfymerad tvål, en sax och en tejprulle. ”Fadir Vor” plockades idag varsamt ned från väggen och vilar numera i frid bakom garderoben. Jag undanbad städningen, misstänker att de inte skulle uppskatta min inredningskreativitet fullt ut.

 

 

Hmm...

 

Nu sitter jag här i min lilla upp- pimpade studentlya och upplever en mäktig deja vu från svunnen gymnasietid. Sexton år och just flyttat hemifrån till internatskola. Vill minnas att det första jag köpte då var en dofttvål och naturligtvis satte jag upp bilder på mina älsklingshästar med. Vidare hade jag en bild på Christian Olsson från ett flingpaket på insidan av min garderobsdörr, där är det en skillnad.

 

Jag är äldre nu och har inga upptejpade bilder av män i garderoben, IT revolutionen på 2000 – talet medförde att man numera kan ladda upp en bakgrundsbild på datorn istället. Därför går det alldeles utmärkt att välja en bild på till exempel Jon Olsson, en mycket duktig (läs; brutalt snygg) skidåkare. Det bästa är att han är mobil och följer med överallt på min laptop. Jag har dock fortfarande ingen aning om Christian hoppade högt eller långt...

 

 

Nä, det blir nog bra tillslut - Home is where your heart is!

.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0