Kärlek & kalkyler

Jag vet inte om det är nyttigt för mig att vara här egentligen. Jag går runt och är smått hög hela tiden på upplevelsen av alla snygga hästar. Det är ett otroligt utbud på energirika, flotta töltkanoner. Gud, jag vill ta hem dem allihopa! (Kan skicka mitt kontonummer om någon känner för en deposition) Igår red jag en häst, svartskäck med den mest otroliga viljan jag upplevt på länge. Hans mål var fort och framåt- uppåt. Här var det inte frågan om att utöva samling, hästen smått piafferade när jag gjorde en förhållning. Lätta på sätet innebar i praktiken en klockren tölt. Det går inte att sätta ord på känslan av att rida denna häst, magi. Fantastiskt.

 

Min mamma säger att man inte kan vara kär i en häst. Jo, mamsen det kan man visst. Innan du vet ordet av kan du vara mormor till en svartskäck ;)

 

 

Vackert

 

Igår var det även fest med utbytesstudenterna. Jag tog med mig mina Kanada kompisar som jag och Elin hittade i bäcken tidigare i veckan. De är hysteriskt roliga och vi hade jättekul tills vi lyckades tappa bort varandra. Fråga mig inte hur, stället vi var på var minimalt. Förmodligen hade det en stark korrelation med drinkarna vi drack. Alltså, jag gillar verkligen Kanadensare, var enda en jag mött är jättetrevlig. Landet i sin helhet verkar också helt okej, tror till och med att det finns Islandshästar där. Kanada kan bli resmål nummer två.

 

Ja, nu är det dags att betala av för helgens roligheter och mysa ned sig i Project Management boken. Kanske ladda ned ett tillhörande kalkylprogram och gå lös på ekvationerna, kanske inte.


Kommentarer
Postat av: Helena

Jooooooo, det är fullt möjligt att vara kär i en häst ;)

2010-10-04 @ 11:23:13
Postat av: Emelie L

Ja eller hur :). Skönt att det finns folk som förstår ;)

2010-10-04 @ 23:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0