Asiatska uppsatser och banjomän

Just nu sitter jag djupt försjuken i "Asian Values essay writing" 1500 ord ska författas på engelska om Asien och deras värderingar. Ämnet i sin helhet är intressant rapporterna jag tvingas tugga igenom (snart tuggar jag på riktigt) och försöker analysera är mindre spännande.




Essay writing is fun, fun, fun



Att bo på gästhus är dock alltid spännande, var dag är fylld av nya bekantskaper. Den senaste tiden har jag bland annat träffat en grekisk banjoman på turné. Han kom gåendes i korridoren med sin banjo i högsta hugg och skrek; "Jag ska drick öl och tala med djävulen ikväll".Slavation Army heter stället vi bor på, inte helt okej. Det blir nog förlängd söndagsbön för hans del. När jag firat att min skrikande ryska granne flyttat ut flyttade uppskattningsvis 40 tyska kids in. De leker en liten lek ibland att tjuvringa i alla hotell telefoner och skrika sig fördärvade i korridorerna. De har en lätt preventiv effekt och jag undrar om jag någonsin kommer skaffa egna barn efter bekantskapen med dessa.


Bli inte kissnödig mitt i natten och smyg ut i nattlinne har jag även fått lära mig den hårda vägen. I korridoren längst ned utanför mitt rum stod det en man uppstruken mot väggen, log och stirrade ut i tomma intet. Där kom jag i mitt nattlinne fyra på morgonen. Jag kände mig "naken, rädd och.. exposed.." Ingenting förvånar mig längre med Frälsis dock, allt kan hända här .


Åter igen tillbaka till mina favoriter, hästarna. Jag är otroligt lyckligt lottad som har möjligheten att spendera mina dagar med dessa underverk. Lycka kan inte köpas för pengar har jag hört, bortsett från en flygbiljett till Island då. Jag rider på morgnarna ibland innan skolan och tillbringar eftermiddagen/ kvällen med plugg i biblioteket. Effektiviteten har nått nya nivåer tack vare en stark motivation till att bli färdig innan ridningen dagen därpå. Eller som min vän Matilda uttryckte det; "Det kanske är nyttigt för dig att vara isolerad på en ö ett tag Emelie".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0