Söndag i biblioteket

Idag skiner solen över Reykjavik, det är vindstilla och fjälltopparna ser sådär svårt mysiga ut. Det har varit ett påtagligt mörker de senaste veckorna, inga problem för en norrlänning men mina latino vänner har det tufft. För min del är det Isländskan som brottas med mig, vilket språk! Med Tysk grammatik i minnet som utmanande måste jag säga att detta är snäppet värre. Tur att jag har en stark motivation att lära mig, åtta timmar igår åtta timmar idag är målet. Jag är som ett litet barn, läser på allt från mjölkpaket till vägmärken.

Veckorna börjar lida mot sitt slut nu och det är med blandade känslor som jag inser att den 20:e december är slutdatumet för mitt äventyr. Island har på alla sätt motsvarat mina förväntningar och jag kommer att åka tillbaka hit. Jag bara måste det.





Kom just på mig själv med att skriva vulkan istället för vokal när jag pluggade, det gäller att ta seden dit man kommer. ;)

Kommentarer
Postat av: Jonas

En datasal med Imac:s, fan va lyx!

2010-11-16 @ 12:58:36
Postat av: Emelie

Ganska stekigt ;)

2010-11-16 @ 22:30:13
Postat av: Erika

vad fin du är i håret!! visst har du kapat av en bit? :) kul att surra lite med dig hos mormor, synd bara att det blev en så kort stund. :) Ha det så bra nu! kramar

2010-11-23 @ 22:51:39
Postat av: Terese W

Hej! Har läst lite i din blogg i och med att jag själv funderar på att åka till Island och plugga (fast byggteknik) det låter ju jättebra =) Har det kännts lagom med en termin, eller är det för kort tid? Och finns det bra möjligheter om man vill hinna rida islandshäst under tiden man är där? Jag var på Island i somras på ridresa och kände verkligen för att åka tillbaka någon gång. Har du några bra tips vad man skall tänka på innan man bestämmer sig för att åka eller så?

/Terese

2010-11-25 @ 18:38:57
Postat av: Emelie L

Hej Therese!



Jag berättar gärna mer om Island, min mailadress är [email protected]



Skicka din till mig så kan jag försöka svara på så många frågor som möjligt. Klart att du ska till Island och plugga ;)



Emelie

2010-11-28 @ 13:39:27
Postat av: Emelie L

Tack Erika, japp det stämmer jag har klippt av en hel del av mitt hår :).



Ja, det var kul! Ses snart!



Många kramar!

2010-11-28 @ 13:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0