Nya vulkanutbrott?

Idag är det en speciellt dag, finbesök från Sverige är nämligen på ingång vilken minut som helst. Det är min mamma som ska uppleva en veckas boende med mig på Salvation Army. Undrar just vad hon kommer att tycka om min inkvartering, det kommer att bli intressant. Jag har lite utflyktsplaner så att vi kan komma härifrån en stund, Snæfellsjökull ska få en andra chans.

Finbesök av lite annat slag har det även varit på universitetet. Självaste marknadsföringsgurun Michael Porter har gjort ett besök vid mitt universitet. Porters fem faktor modell är lite av en legend bland marknadsföringsstudenter. Fick aldrig tillfälle att träffa han tyvärr, det var tydligen ganska många som hade samma plan.



 

Mr Porter och hans modell.



Nu är det tydligen vulkanutbrott på gång igen, enligt tidningen Grapevine har det börja smälta kring en vulkan i området Grímsvötn. Vulkanen är lokaliserad i de sydöstra delarna av Island och ligger under isen. Inga större problem enliga Isländska mått låter det som, "small and harmless" enligt geologerna. Vi får se vad som händer...



Grímsvötn, bild tagen från http://grapevine.is/News/ReadArticle/New-Volcano-Likely


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0